هیچ‌کس دقیق نمی‌دونه از کجا شروع کرد.
بعضی‌ها می‌گن اولین بار یه کانتینر قطعه بدون اسم آورد، اون‌هم وقتی همه فکر می‌کردن بازار لوازم یدکی مرده.
جنس‌ها نو بودن، اما مسیرشون نه.

اسمش تو هیچ لیستی نبود. ولی انبارهایی پر از قطعات اصلی داشت؛ بنز، بی‌ام‌و، و ماشین‌هایی که حتی نمایندگی رسمی‌شون هم قطعه نداشت.
چطور؟ کسی نمی‌دونه.

یه مدت غیب شد.
می‌گفتن ممنوع‌الخروجه، می‌گفتن گرفتنش چون رد قطعه‌ها تا دوبی و بعدش به یه شرکت عجیب توی گوانگژو می‌رسید.
مدارک؟ نه. فقط حرف‌هایی که بین مغازه‌دارهای بزرگ بازار می‌چرخید.

یکی می‌گفت با پاسپورت تاجیکی می‌ره چین، یکی دیگه می‌گفت تمام اجناس گمرک توقیفی رو با اسم یه آدم دیگه بالا کشیده.
واقعیت چی بود؟ فقط خودش می‌دونه.

ولی هر چی که بود، از وقتی برگشت، بازار دیگه اون بازار قبل نبود.
اسمش هنوز رو هیچ جعبه‌ای نیست.
ولی هر بار قطعه‌ای می‌رسه که کسی نمی‌دونه چطوری وارد شده، همه فقط یه جمله می‌گن:

"این احتمالاً کار خودشه..."